Урок легкої атлетики для учнів 8 класу
Тема уроку: Модуль легка атлетика
Мета уроку: Засвоєння нових знань і застосування раніше набутих навичок і вмінь з модуля «легка атлетика»
Завдання уроку:
1.
розвивати
швидкість у бігу на короткі дистанції;
2.
закріплювати
метання малого м’яча способом «із –за спини через плече»;
3.
закріплювати
стрибки у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги».
Тип уроку: Комбінований
Місце проведення: спортивний майданчик
Інвентар: м’ячі для метання; скалки; фішки (кеглі), стрічки; естафетні палички;
умовні зображення планет.
Частина уроку
|
Зміст уроку
|
Дозування
|
Організаційно-методичні
вказівки
|
Підготовча
( 14-15 хв)
|
1. Шикування в одну шеренгу, привітання
повідомлення завдань уроку.
|
1-2 хв
|
Перевірити наявність спортивної форми та стан здоров’я
|
2. Вимірювання частоти серцевих скорочень (
ЧСС)
|
До 30 с
|
Протягом 10 с із наступним множенням на 6
|
|
3. Інформаційне
повідомлення вчителя
Сьогодні у вас незвичний урок: ми подорожуватимемо Сонячною
системою. ЇЇ утворюють Сонце, планети зі своїми супутниками, астероїди,
метеорити та космічний пил. Вісім планет обертаються навколо Сонця по
еліпсах. Давайте спробуємо їх назвати у порядку віддалення від Сонця
( Учні називають: Меркурій, Венера,Земля, Марс, Юпітер, Сатурн,Уран,
Нептун.)
Сьогодні на уроці ми відвідаємо кожну щ планет Сонячної системи. У
кожному конкурсі команда – переможець здобуватиме право закріпити
зображення планети на своїй «орбіті».
|
До 1 хв
|
Демонструється трикутник функціонування Сонячної системи на стенді
|
|
4. Повідомлення
правил безпеки на уроці
|
До 30 с
|
Виконувати вправи за вказівкою вчителя чітко та правильно
|
|
5. Ходьба
з переходом на біг
|
До 2 хв
|
Спочатку у повільному , потім у середньому темпі
|
|
6. Поєднати
учнів у дві групи
( команди)
|
До 1 хв
|
У кожній команді визначається командир. Кожна команда утворює окреме
велике коло, у середині якого розташовується командир, який демонструє вправи
та виконує їх разом із учнями своєї команди.
|
|
7. Загальнорозвивальні
вправи на місці:
а) Вихідне положення (В.П.) – стоячи на лівому коліні, руки назад, голову
схилити на груди. 1- руки вгору, прогнутися (вдих); 2 – В.П. ( видих);
б) В.П. – стійка ноги разом, руки вгору долонями вперед. 1-2 – зігнути
ліву ногу вперед, торкнутися лобом коліна , руки дугами вниз – назад; 3-4 –
В.П.;
в) В.П. – упор стоячи на колінах. 1 – повертаючи голову ліворуч, зігнути
руки в ліктях; 2 – В.П.; 3-4 – те саме праворуч;
г) В.П. – упор лежачи . 1 – ліву ногу назад із поворотом таза, опустити
її за правою; 2 – В.П; 3-4 – те саме правою;
д) В.П. – те саме. 1 – ліву ногу, зігнути в коліні, вгору; 2 – ліву в
сторону; 3 – ліву назад; 4 – В.П.; 5- 8 – те саме правою.
е) В.П. – те саме . 1 – пряму ліву ногу вгору; 2 – опустити її праворуч
торкнутися до підлоги; 3-4 – В.П.; 5-8 те саме правою;
ж) В.П. – основна стійка. 1 – стрибок уперед н обох ногах; 2 – те саме
назад; 3 - стрибок угору; 4 – ноги в сторону.
|
6-7 хв
8-10 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
|
Інтервал між учнями - 2 кроки.
У повільному темпі.
Із великою амплітудою
У повільному темпі.
Ногу в коліні не згинати
Із великою амплітудою, зберігати рівновагу.
Ногу в коліні не згинати.
Руки на поясі
|
|
8. Вправи
на виконання дихання
|
До 30 с
|
Ходьба на місці з підніманням і опусканням рук
|
|
9. Вимірювання
ЧСС
|
До 30 с
|
Протягом 10с із наступним множенням на 6
|
|
Основна
(25-27 хв)
|
1. Спеціальні
бігові, стрибкові вправи та вправи для метання .
· біг
із високим підніманням стегна;
· біг
із прискоренням;
· багаторазові
стрибки у довжину на місця;
· стрибки
з 3-5 кроків розбігу з про біганням після польоту;
· імітація
метання малого м’яча;
· метання
малого м’яча з місця;
· те
саме з 3-5 кроків розбігу
|
6-7 хв
|
Під час вибігання зі старту звернути увагу на нахил тулуба.
Під час стрибків звернути увагу на м’яке приземлення.
Забезпечити безпеку під час метання.
|
2. Естафета
« Ми – діти галактики»
1 – й етап – Меркурій
Перше приземлення на Меркурій. Це найближча планета до Сонця. Температура
на її поверхні сягає понад 400 С. для того щоб потрапити на цю планету, нам
необхідно здолати чимало перешкод.
2 – й етап – Венера
Наступна планета нашої подорожі – Венера. За обсягом, масою і силою
магнітного поля вона схожа на Землю. Щоб приземлитися на неї, потрібно
виконати такі вправи.
3 – й етап – Земля
Наша планета – єдина у Сонячній системі, де є життя. Не забувайте , що ми
перебуваємо у космосі, щоб дістатися Земля, нам слід докласти чималих зусиль.
4 –й етап – Марс
Кожний космонавт мріє побувати на Марсі. У вас з’явилася така можливість.
На Марсі відбуваються потужні пилові бурі, що можуть нам перешкодити під час
приземлення. Для цього ми повинні підготуватися, виконавши вправи
5 – й етап планети - гіганти : Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун.
Ці планети мають потужну силу тяжіння, температуру на
поверхні – 145…200С. В їхніх атмосфера багато гелію, аміаку, метану що
легко можуть спричинити вибух. Для того щоб
почуватися на них безпечно, необхідно виконувати вправи дуже
обережно.
3. Вимірювання
ЧСС
|
4-5 хв
4-5 хв
4-5 хв
4-5 хв
4-5 хв
До 30 с.
|
Завдання етапу: кожна команда одночасно
виконує «човниковий » біг 4*9 м
Завдання етапу: на старті кожний учасник по
черзі виконує 10 стрибків через скакалку, продовжує бігом на 20 м і
передає естафету наступному учасникові.
Завдання етапу: на відстані 30м натягується
стрічка завширшки 10 см, навпроти розташовані 2 щити для кожної команди.
За сигналом учителя кожний учасник почергово перестрибує стрічку, потім кидає
м’яч у щит, поки не влучить.
Завдання етапу: біг на 20 м із
естафетою паличкою вперед спиною, назад повернутися звичайним бігом і
передати естафетну паличку наступному учасникові.
Завдання етапу: хлопці кожної команди долають
дистанцію 20 м стрибками у довжину на обох ногах, дівчата –
стрибками через скакалку, назад учасники повертаються звичайним бігом.
Протягом 10с із наступним множенням на 6 с
|
|
Заключна
(3-5 хв)
|
1. Ходьба в колону по одному із завданням на увагу
|
До 2 хв
|
Кожний учень після 4 кроків робить зупинку, потім те саме після 6 і 8
кроків
|
2. Шикування в одну шеренгу
|
До 30 с
|
За зростом біля лінії
|
|
3 Вимірювання ЧСС
|
До 30 с
|
Протягом 10 с із наступним множенням на 6
|
|
4. Підбиття
підсумків уроку.
|
До 2 хв
|
Оцінити діяльність учнів. Визначити команду – переможця естафети та
найкращих учнів
|
-
На закріплення
вивчених на уроках теоретичних відомостей (про рух, техніку виконання вправи)
-
На виконання
практичних завдань (вправ з бігу, ходьби, метання, стрибків, лазіння, рівноваги
і розвитку фізичних якостей);
-
Змішані завдання
(повторення стройових, загальнорозвиваючих, підготовчих та імітаційних вправ)
-
Випереджуючі
домашні завдання (про новини і досягнення у світі спорту, цікаві і повчальні
факти, зразки виконання вправ краще підготовленими учнями)
-
На вибір учня
(відповідно до рівня підготовки, самопочуття, стану здоров’я, інших факторів)
-
Постійне завдання:
турбуватися про своє здоров’я, дотримуватися режиму дня, харчування,
забезпечення рухової активності,
загартування
Немає коментарів:
Дописати коментар